Details van de beoordeling

6.9 205 10
Ziggo
Algemene beoordeling

6.6
Levertijd

7.0
Eenvoud installatie

8.0
Snelheid internet

5.0
Beeldkwaliteit televisie

8.0
Algemene Tevredenheid

5.0
Ik ben vooral ontevreden over de gebruikte apparatuur.
De UBEE router/modem heeft een zeer zwakke Wifi. Je moet bijna naast het apparaat gaan zitten voor goede Wifi en voor de rest moet je WifI versterkers gebruiken in huis.
De (in mijn geval Humax) tv-ontvanger is tergend traag. Het duurt enorm lang voordat ie opgestart is en ook de bediening is traag en ouderwets. Ook ontbreekt een universele afstandsbediening waardoor je met aparte afstandsbedieningen werkt. Heel omslachtig en irritant. Beeldkwaliteit is echter wel goed.
Het internet zelf lijkt ook niet al te stabiel. Goede cijfertjes en goede speedtest maar het lijkt toch traag te werken, vooral door dat slechte wifi natuurlijk. Regelmatig moet ik mijn smartphone weer op 4G zetten omdat ie anders traag is. Dat slechte Wifi daar heb ik best aandacht aan besteed zoals veranderen van kanaal zodat het niet stoort met andere signalen, maar het maakt niet uit. Bij Ziggo hebben ze geen oplossing, ze weten zelf ook wel dat die apparatuur slecht is.

Paar keer klantenservice gebeld en dat was ook maar een matige ervaring.

Ben nu overgestapt naar XSL4all. Een wereld van verschil!
Veel betere router en Wifi! werkt veel sneller. De Wifi versterkers zijn hier overbodig eigenlijk.
Bij XS4all zit ook een veel fijnere tv ontvanger. Werkt razendsnel en de bediening met de universele afstandsbediening is heerlijk.
Ook was ik zeer te spreken over het contact met klantenservice en de monteur die mij me langs kwam. Intelligente en vakbekwame mensen. Bij Ziggo had je soms mensen die amper Nederlands spraken en helemaal geen kennis hadden.
JK