Overstap Informatie

Overstappen van de ene provider naar de andere provider is niet altijd even makkelijk. Daarom doen wij er alles aan om het zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen. Overstappen in 5 stappen. Lees dit goed door!

 

Stap 1 : Controleer uw contract-, opzegtermijnen en voorwaarden bij uw huidige aanbieder(s)

Sla uw contract er op na of vraag uw contract- en opzegtermijn op bij uw huidige aanbieder. Daarmee voorkomt u dubbele kosten en zit u niet zonder internet, telefoon en/of tv tijdens de overstap. Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of tv) en / of per aanbieder verschillen.

Houd er wel rekening mee dat uw huidige aanbieder mogelijk een afkoopsom in rekening brengt wanneer u uw abonnement voor het einde van de contractstermijn beëindigd. Neem hierover contact op met uw huidige aanbieder.

Stap 2 : De bestelling

Wij leveren het installatiepakket binnen 3 weken. Zorg er dus voor dat u ruim 3 weken voor het verlopen van uw oude contract(en) het installatiepakket bij ons heeft besteld. Zo kunt u altijd blijven internetten, bellen en/of tv kijken zonder onderbreking. Ook uw oude telefoonnummer blijft altijd bereikbaar.

Stap 3 : De bevestiging

Binnen één week na bestelling ontvangt u een bevestigingsbrief van ons. Daarin kunt u alles nog eens rustig nalezen. Heeft u alsnog twijfels, dan kunt u uw bestelling binnen 7 werkdagen na het plaatsen van de bestelling alsnog annuleren.

Stap 4 : Zeg uw oude abonnement(en) op

Wanneer Tele2 de levering van uw aansluiting bevestigd heeft, kunt u uw oude abonnement opzeggen. Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen, vindt u op de website van uw huidige aanbieder. Houd hierbij wel rekening met uw contract- en opzegtermijn.

  • Telefonie opzeggen
    Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Zeg dan NIET uw telefoonaansluiting op, Tele2 regelt dit voor u en zegt uw huidige telefoonabonnement voor u op. Wij zorgen ervoor dat u altijd bereikbaar blijft op uw oude nummer.
    U wilt wel een nieuw telefoonnummer? Zeg dan zelf uw huidige telefonieabonnement op, u krijgt gratis een nieuw nummer van Tele2.
  • Internet opzeggen
    Wij kunnen uw internetabonnement helaas niet voor u opzeggen, dit dient u zelf te doen.
  • Televise opzeggen
    Indien u reeds televisie via de kabel heeft dan kunt u dit op elk moment zelf opzeggen.
  • Combinatieabonnementen opzeggen (internet+bellen)
    Heeft u een combinatieabonnement bij een andere leverancier dan Tele2? U bent zelf verantwoordelijk voor het beëindigen van uw abonnement. Indien u uw oude nummer niet wenst mee te nemen kunt u uw combinatie abonnement opzeggen zodra u van Tele2 de bevestigingsbrief heeft ontvangen. Indien u uw nummer wenst mee te nemen raden wij u aan om eerst uw nummer ‘mee te nemen naar Tele2’ en pas uw combinatieabonnement op te zeggen wanneer uw nummer is overgezet op uw Tele2 aansluiting. Let daarbij wel goed op de opzegtermijn en op de doorlooptijden.

Stap 5 : Levering nieuwe dienst

Zodra u het installatiepakket ontvangt en de diensten heeft aangesloten kunt van de diensten gebruik maken. Het installatiepakket bevat een uitgebreide handleiding die ervoor zorgt dat u de dienst eenvoudig kunt aansluiten. Tele2 heeft ook ervaren monteurs die de dienst graag voor u aansluiten. Meer informatie hierover vindt u in het installatiepakket.

Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. U heeft dit dus niet meer nodig. In de meeste gevallen heeft u dit modem in bruikleen gekregen en moet u het terugsturen naar uw oude aanbieder. Vraag uw oude aanbieder hiernaar.